خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/29 - 15:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری با تأکید بر ضرورت خروج نظامیان ترک از مرزهای شمالی سوریه:

توجیهات ترکیه برای حمله نظامی به شمال سوریه غیرمنطقی است

نماینده مردم خمین در مجلس معتقد است اقدامات ترکیه در شمال سوریه نوعی حمله نظامی است که اردوغان باید بدون در نظر گرفتن نظرات آمریکایی‌ها از این اقدامات خودداری کند.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با پوتین مبنی بر بیرون راندن آمریکا از شرق فرات، گفت: آنچه از 2010 تا سال های گذشته رخ داده و ائتلاف غربی ها در منطقه سوریه را رقم زده این است که برخی کشورها مواضعی اتخاذ کرده اند که خود باعث شده برخی کشورهای دیگر با اهداف خاصی وارد خاک آنها شده و آن را اشغال کنند.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در این میان برخی حرکت های مرموزانه همچون اقدامات ترکیه که روشی غلط در مناسبات منطقه است، باعث شده این کشور به خود اجازه دهد خلاف قوانین بین المللی به مرزهای شمالی کشوری دیگر لشگرکشی کند که یک تجاوز غیرقانونی و بدون توجیه و غیر منطقی است.



وی افزود: از سوی دیگر حمایت از تروریست های منطقه شمال عراق در دستور کار ترکیه قرار داشت که برای آن توجیهات مختلفی داشتند و ادعاهایی را مطرح کردند که در واقع مسیر غلطی بود.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اردوغان اقدامات ترکیه در شمال سوریه که به نوعی حمله نظامی محسوب می شود را مورد انتقاد قرار دادند، خاطرنشان کرد: ایشان به ترک ها، عدم اتکا به آمریکا و سایر کشورهای بلوک غرب را گوشزد کردند که اردوغان باید آن را به کار ببندد تا کشور خود را از آسیب تروریست ها نجات دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346030
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار